Sunday, September 04, 2011

Eid Ul-Fitr 1432 H


Salam Lebaran 1432 H buat semua readers... Maaf dipinta di atas segala kekhilafan sepanjang saya ber-blogging nih. Andai kata ada entry-entry yang keterlaluan yang menyentuh sensitiviti anda yang membaca, saya pohon ampun dan maaf ye..
Alhamdulillah, tahun nih raya yang agak meriah. Dihadiahkan cuti yang panjang untuk saya manfaatkan sepenuhnya. 28 Ramadhan, kami berkumpul di rumah Tok Wan di Teluk Bahang untuk berbuka bersama-sama. Meriahnya juadah, ada kari ikan, itik masak kicap, kerabu, telur dadar, ikan kering goreng, dan cempedak goreng. Tengok je gambar kat bawah ni ha...penuh meja!


Sementara menunggu waktu berbuka, kami sempat mengadakan Tahlil ringkas buat arwah Tok dan Pak Su. Dah berbuka dan selesai solat Maghrib, kami adakan acara potong kek sempena Birthday Adik, Kak Sha dan Chik.
-------------------------------------------------------------------------------------------

1st Day Raya, dah siap bergaya dengan jubah dan bertelekung saya dan keluarga ke Masjid At-Taqwa di Gelugor untuk sama-sama bersolat sunat hari raya. Masjid 2 tingkat yang baru siap renovate penuh dengan jemaah-jemaah.

"satu pagi di Hari Raya, aku sujud memujiMu, satu pagi di Hari Raya, aku sujud membesarkanMu"
"Ku melafazkan takbir penuh rasa kehambaan, ku melafazkan tahmid penuh rasa kesyukuran"

Selesai solat, kami terus bersiap-siap untuk ke rumah Tok Wan beraya dengan sanak saudara. Itu dah menjadi rutin tahunan tiap kali raya. Berkumpul, makan, borak-borak dan photoshoot... biar gambar di bawah bercerita.. (tokwan tak bergambar ramai-ramai sekali macam tahun-tahun sebelumnya, sebab dia demam...*sad*sad*) --->



----------------------------------------------------------------------------------------------------
2nd Day Raya, mini open house. Kenapa mini, sebab buat kecil-kecilan je...tetamu yang dijemput pun tak ramai..hanya sedara mara terdekat dan beberapa kawan mak dan abah dan jiran-jiran.
Menu yang disajikan merupakan hasil air tangan bonda tercinta. Memang 'kick' la kepada sesiapa yang merasa Nasi Tomato, kari Dalca, Udang Sambal dan ayam goreng Negro yang mak sediakan. Hari nih merupakan hari yang bermakna juga buat diri saya..sungguh bermakna.. biarlah ia menjadi memori indah dalam perjalanan baru dalam hidup saya... =)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

3rd Day Raya, dah abes beraya dah...kena kejar flight awal pagi ke KL. Petang tu dah kena kerja...owh, mood raya terbantut di situ... huhuhu :(


No comments: