Saturday, May 21, 2011

Visit Malaysia 2011 -1st trip

Bercakap pasal azam saya untuk tahun 2011 (ok, fine dah bulan May dah pun...) salah satunya adalah untuk bercuti dan melawat tempat-tempat best tak kisah la locally ke abroad. So, pelbagai plan direncanakan dan yang telah berjaya manjadi kenyataan ialah, Cameron Highlands. Well, this is not my 1st time being in Cameron Highlands. CH dah menjadi lokasi rasmi untuk percutian bersama family saya. Sila baca post entry ini (klik sini). Mak dan abah suka bebenor ke CH. Untuk April 2011, saya ke lokasi yang sama tetapi kali ini bersama officemates (Mell, Imran, Ayie & Hash). Free & easy trip, takde plan apa-apa- lebih kepada terjun cowboy je. Kitorang bertolak dari KL pun dah jam 11am (maklumlah, org keje shift lewat hari jumaat tu, confirm2 bangun pun liat!).

Ayie sebagai Driver, Imran sebagai Co-Pilot kononnya (tapi, direction saya yang kasi), Hash sebagai penglipurlara, dan Mell sebagai tukang tidur. Lengkap rempah ratus road trip nih...hehe...
Sampai je ke destinasi, kami terus memburu tempat penginapan. Maklumlah, pegi sana pun waktu high peak (weekend 02/04/11-03/04/11). Kami memilih hotel Country Lodge. Ok la, tak la mahal sangat, rate per night dalam range RM150-RM160 untuk setiap bilik. Lepas check in, perut pun dah "berkeroncong untuk ana", terus kami ke Fauzi Corner dan pekena steamboat.

Perut dah kenyang, kami mulakan aktiviti shopping di sekitar Brinchang Central Market dan pasar malam hari Sabtu. Meriah pasar nih, macam-macam ada...



Dah capek, terus kami kembali ke hotel dan beradu. Next day, seawal jam 8 pagi semua dah bersiap sedia untuk breakfast macam orang Malaysia normal. Dah lama tak breakfast kot, selalunya kitorang "brunch" je. Disebabkan kitorang memang suka photoshoot, so lokasi pertama ialah di Smokehouse Hotel. (thanks to Ayie, dia bukan saja Driver kitorang malah sanggup volunteer jadi free photographer! :D)

Lain-lain tempat yang kami kunjungi ialah, Cactus Valley, Strawberry Park, Sungai Palas dan macam2 hentian lagi sepanjang perjalanan turun ke KL. Shopping, shopping dan shopping lagi...beli cactus, flowers, strawberries, souvenirs, tea & etc.




Thanks everyone for making it happened. The trip was so happening and I cherished every moments we spent together...sorry, can't upload all the photos here. Check out my facebook, der... Jumpa lagi di entry selepas ini...my 2nd trip in May...to where? tunggu... =)

No comments: