Saturday, May 28, 2011

Visit Malaysia 2011 -2nd trip

The Legendary Island of Langkawi...trip for two. Saya ke sana dengan housemate merangkap pendengar luahan perasan 24/7 saya..Roslinda Johar. Simple, free & easy trip. Tanggal 7 May 2011 merupakan hari bersejarah buat Lin sebab 1st time naik Flight. Maintain je...katanya, "tak setakut yang disangkakan"...cayalah! Lepas je kerja hari Jumaat 6 May, kami terus ke KL Sentral dan menaiki Skybus ke LCCT. Flight jam 7.30 am. Sempatla, take-a-nap kejap di Surau LCCT sementara menanti waktu Subuh. Sampai je di Langkawi, kami dibawa oleh Pakcik Kamal (taxi driver) ke hotel Citin-Kuah, tinggal luggage semua dan terus shoot ke jetty untuk Island Hoping. Kami menaiki bot dan dibawa melawat ke Pulau Beras Basah,Eagle feeding, Mangrove Tour dan Tasik Dayang Bunting. Lepas lunch, 2-2 orang pengsan, dek kerana tak cukup tidur, penat dan kenyang! Lepas Maghrib kami drive sendiri dengan kereta sewa ke Pantai Chenang- Dinner dan shopping sampai tengah malam. Oh ya, saya sempat mencuba Fish Spa buat pertama kali dan akibat dari percubaan pertama itu, saya kena marah dengan tauke kedai sebab buat ikan dia tercampak keluar. Menggelikan...(sori ye!) Superb- Taste! especially, ikan siakap sambal tu...terbaik!!!

The next day, kami ke kedai gamat dan kedai batik. Shopping lagi! Perempuan dan shopping ibarat coffee mate dgn coffee, tak Uuumpphh kalau tak melengkapi satu sama lain..! :D Kami teruskan perjalanan ke Oriental Village-Cable Car (subhanallah, cantiknya pemandangan Langkawi dari atas!), kemudian kami ke Ayer Hangat Village(memang hangat! tak berani nak rendam kaki, sebab masuk je kawasan tu dah terasa berbahang). Destinasi lain yang kami lawati ialah Wild-Life Park dan Dataran Lang. Langkawi memang best tapi tersangatlah panas. Terik!
Cadangan saya, kalau anda ke Langkawi...baik sewa kereta je, bukan susah pun nak cari jalan, study map je..kalau sesat sekalipun, tak payah risau...anda masih berada di dalam pulau..! ahax!

Langkawi View from Cable Car




feeding the animals at Wild Life Park-such a great experience!





note: dah create album for Langkawi di FB, jenguk2 di sana ye for more pics.. :)


1 comment:

Anonymous said...

Cambest je, klu g matta fair n xde yg murah2, mybe g sndri je. Hehe :p -2549-