Sunday, April 22, 2012

Nasi Kandar Misai



Salam...baru perasan yang dah sebulan lebih blog nih tak berhapdet...rasa cam baru ja buat last entry pasal 'Adam Mikhail' tu..hehehe..mahhaaapp la ye.

Ha, tu dia gambar kat atas tu..sengaja, nak buatkan anda terliur! Itulah gambar 'nasi dadah' yang paling masyuk skali. Tiap kali balik Penang, pasti akan terbau-bau aura nasi nih..cam di tarik-tarik untuk segera dinikmati.. Melampau sungguh penangannya kan? Lagi melampau, bila dah makan...dah sabun tangan, balik rumah nak tidur, masih leh bau lagi rempah kari tu. Boleh di bawa sampai ke alam mimpi la kan..

Nasi Kandar Misai ni dah lama beroperasi..Rasanya, dari zaman saya sekolah rendah lagi kedai ni dah wujud dan sekarang saya dah berusia 25 tahun +++ pun bisnes nya masih kukuh dan kualiti keenakkan rasa itu masih dikekalkan. Hebat! Lokasi restoran ni betul-betul di belakang pasar basah Chowrastaa berhampiran Komtar. Tolak tikus yang lalu lalang kat pasar tu, anjing dan kucing yang suka-suka lepak sana sini...lokasi restoran ni memang strategik dan senang nak jumpa.

Kalau anda mahukan rasa nasi kandar yang terbaik, sini lah tempatnya... menu yang paling saya gemari ialah kari bawal (ikan sgt FRESH!!!), ayam goreng dan sambal nyokkkk (sambal kelapa). Kalau mai Penang, mesti pekena nasi kandar misai, oke! =)

No comments: