Sunday, February 24, 2008

Should I? Or....Shouldn't I?

As told before, this should be my final semester but I’m lack of confidence if I will be able to cope with 7 subjects. 7 subjects dgn 4 major subjects memang betul-betul susah untuk average student macam saya ni. Saya dalam dilema sekarang ni…should I extend another semester or should I just continue with it since it’s already Week 5? These questions keep on bordering me…

Saya pergi jumpa Mr Mazni few days ago upon this matter. Yang tak bestnya, dia hanya akan offer 2 subject je next semester iaitu Offshore Banking and Finance dan Mergers and Acquisition. Patut ke saya extend semata-mata untuk ambil hanya 2 subjects ni? Kalau pun saya score, pointer tak akan naik banyak mana sebab semester panjang tapi saya hanya ambil 2 subjek. Main issue sekarang bukan sebab pointer tapi sebab boleh ke saya cope dengan 7 subjects sem nih? Berat tu…dah la ada subject Financial Derivatives which is the hardest subject among finance subjects. Ramai senior ‘sangkut’ sebab Derivatives! Kalau dah banyak-banyak subject nih, bila final exam mesti ‘gila’ sebab exam schedule pasti akan pack sangat-sangat. Assignments pun banyak…

Dah dengar macam-macam opinion dari ramai orang. Lagi ramai yang saya tanya, lagi kusut jadinya. Parents saya tak kisah nak extend ke tak. Derang biar saya yang decide. Tapi, sampai sekarang saya belum dapat buat apa-apa decision. Macam mana nih???? Perlu ke saya ambil risiko dengan teruskan apa yang saya dah lalui 5 minggu nih, atau saya drop je 2 subjek tu? Finance Department pun dah charged tuition fees untuk sem ni…jadi saya akan kerugian 30% untuk setiap subjek yang saya drop. Ini akan menyebabkan saya berhadapan dengan masalah PTPTN pula. Aduhhhh….apa patut saya buat? =(

No comments: