Saturday, June 18, 2011

Sinopsis: Rela Ku Menanti & Untukmu Sayang

Rela Ku Menanti



Penulis: Damya Hanna
Terbitan: Alaf 21
Normal Price: RM19.90
Now selling at: RM 17 (free postage)
Condition: 4.5/5

Bahagiakah Nurin Aina, jika hidupnya bagai lilin membakar diri? Dia terpaksa mendepani Liyan dan Mylia yang pendendam. Begitu jugak dengan Luqman serta Zamil yang mengharapkan kasihnya. Setiap wajah yang berkisah, Nurin bagai hilang luahan rasa.

"Jika aku dihatimu, mengapa dia yang jadi sebutan?"

Berkali-kali frasa itu diulang. Zamil suba menhan sebak. Jiwa lelakinya menangis. Tidak pernah dia merasakan sakitnya bercinta. Puas susah dia memarahi hatinya yang degil. Tapi bayangan Nurin juga yang dinanti-nantikan. Tewaskah dia pada seorang gadis yang egois? Nurin mengerti perasaan Zamil. Sengaja dia berdolak-dalih. Lelaki itu 'hanya kawan'. Entah berapa kali dia membohongi hati. Sedangkan bila berjauhan, ada rindu yang menderu dan ada resah yang membara. Hangatnya membakar dalam diam...Hatinya terguris tak nampak di mata. Bagi Nurin, cinta tidak semudah melepaskan kata-kata. Dia rela menanti, biarpun disebut jangan, dikenang pun jangan.

"Kau mungkin tidak tahu, kasihku bagai di hujung nyawa"

Lalu antara mereka, ada yang terluka. Luqman menjauh bersama doa setelah Zamil mengundur diri. Liyana kembali demi mengutip salah sendiri. Dan Mylia pergi dengan keangkuhan diri. Jadi, siapa yang akan mengikat setia kasih ini? Nurin hanya berserah.
" Dia yakin...cintanya milik lelaki itu!"


Untukmu Sayang



Penulis: Marwati Wahab
Terbitan: Rhythm Publishing
Normal Price: RM17.90
Now selling at: RM 15 (free postage)
Condition: 4.5/5


"Farish, cinta itu adalah segugus kepercayaan yang abadi. Hati ini pedih melihat kepercayaan yang aku semat dalam dada, kau sepahkannya merata. Hati aku terhiris luka melihat kau bersama dia. Aku kalah dengan ego sendiri lantas membiarkan kau pergi bersamanya. Bagiku cinta sejati adalah melepaskan orang yang disayangi terbang bebas ke dunianya. Kalau betul kau milikku pasti engkau akan kembali menghangatkan cinta kita" - Nur Alya Dasiera

Interested? Read here to know how to order

No comments: