Saturday, June 18, 2011

Sinopsis: Kasih Yang Suci, Zulaikha & Rindu Saliha

Kasih Yang Suci


Penulis: Meen Zulaikha
Terbitan: Alaf 21
Normal Price: RM19.90
Now selling at: RM 18.00 (not inclusive postage-read once, still in good condition)
Condition: 5/5
(SOLD)

Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru.

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.

“Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth.

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya, Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa.saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima.

Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.


Zulaikha



Penulis: Jessy Mojuru
Terbitan: Rhythm Publishing
Normal Price: RM12.90
Now selling at: RM 8 (free postage)
Condition: 3.5/5
SOLD

Pertunangan Nur dan Haritz adalah atas restu keluarga kedua belah pihak. Perkahwinan tanpa dirancang antara Zulaikha, gadis kacukan Melayu Turki dan Haritz berpunca dari satu tragedi yang memalukan pada mulanya mengundang sengketa di hati ibu Haritz. Namun Haritz tetap akur dengan takdir Illahi. Perkahwinan tanpa cinta pada mulanya, kian mekar bila Zulaikha benar-benar ikhlas menerima dan sanggup sehidup semati dengan Haritz. Di saat meniti bahagia bersama Zulaikha, Nur kembali menabur rindu. Haritz tersepit antara cinta sejatinya terhadap Zulaikha dan cinta Nur yang acapkali curang padanya.

Rindu Saliha

Penulis: Anita Abdullah
Terbitan: Kaki Novel Enterprise
Normal Price: RM 17
Now selling at: RM 15 (free postage)
Condition: 5/5

Saliha seorang gadis yang memiliki banya keistimewaan. Dia menghadapi dugaan dalam percintaan. namun begitu gadis ini tetap tabah dan yakin setiap kejadian ada hikmahnya. Dia lebih banyak mengadu dan berserah terhadap Yang Maha Pencipta dan mempunyai prinsip tersendiri dalam hidupnya. Semakin hatinya terluka semakin hampir dirinya dengan Tuhan. Dia memperindahkan lagi dirinya dengan akhlak yang mulia sesuai dengan fitrah sebagai perempuan.
Walaupun dilukai oleh kekasih pertama yang curang ketika berjauhan darinya namun di hati tidak pernah berdendam dengan jejaka tersebut. Dr. Saif Hilfi dalam diam memujanya. Haikal, kekasih pertamanya masih mengharap kasihnya walaupun telah memiliki seorang gadis hebat. Juga, Tengku Fitri yang pada awalnya berniat jahat, telah bertukar mencintainya. Dia tidak pernah melatah. Malah, dia tidak pernah emosional di dalam membuat keputusan. Tanpa di duga, Firdaus Zawawi anak rakan kongsi Umminya di marina Resort yang juga dianggap sebagai sahabat turut menaruh perasaan. Firdaus Zawawi berniat menjadikan Saliha sebagai isteri untuk menggantikan tempat tunangnya Dina yang telah meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya.
Dalam resah jiwanya, rindu Saliha tetap satu..lelaki itu terlalu istimewa buat dirinya walaupun dugaan terpaksa dditempuhi demi memiliki cinta yang sejati...Tertunaikah harapan di hati Saliha kerana Allah telah menetapkan jodoh di setiap insan yang diciptakanNya.

Interested? Read here to know how to order

No comments: